Sposoby na kondycję i figurę w wieku 40+

Sposoby na kondycję i figurę w wieku 40+

Po czterdziestce wiele osób zauważa, że chociaż nadal są w doskonałej formie – to występują już pewne wahania. Dla kobiet niepokojące są zachwiania porządku hormonalnego, które jednak da się opanować. Wiele osób w tym wieku zaczyna szczególnie o siebie dbać. Najczęściej zapisują się na siłownię, wynajmują osobistego trenera, aby dobrał im zestaw ćwiczeń odpowiedni dla danej osoby. Chodząc na siłownię z pewnością zrzucimy kilka kilogramów. Jest to dobra metoda na uniknięcie żylaków, ponieważ one lubią otyłość. Po czterdziestce zdecydowanie trudniej będzie nam schudnąć. Jest to spowodowane tym, że spalanie tłuszczu staje się o dziesięć lub dwadzieścia procent wolniejsze. Aby zbytnio w tym wieku nie przytyć, warto przyjrzeć się swojemu codziennemu menu. Wystarczy ograniczyć spożywanie ciężkostrawnych i tłustych posiłków, aby poczuć się lepiej. Kontrolując kalorie, to nie powinniśmy raczej przekraczać 1500-1700 kalorii dziennie. Prócz wysiłku fizycznego i ruchu, warto zmienić także sposób i godziny spożywania posiłków. W swój rytm dnia trzeba wprowadzić, co najmniej trzygodzinne przerwy między posiłkami. Zdecydowanie należy ograniczyć spożywanie tłuszczów zwierzęcych oraz słodyczy. Codzienny spacer nawet wystarczy, aby zachować nienaganną sylwetkę. Czasami nawet znacznie bardziej wysportowaną niż mają ją młodsi ludzie.